Kjøretime og netballtrening

I dag hadde jeg min første netballtrening med laget på skolen. Barryjenter og Wales-folk generelt er jo ikke særlig sporty, så dermed består laget av folk i alle aldre. Jaja, var i hvert fall noen på min alder der! Det var veldig gøy, bare synd jeg kun har mulighet til å komme annenhver onsdag fordi jeg har mattetime etter skolen de andre onsdagene. Er veldig glad for at jeg får trent regelmessig nå. Annenhver mandag og hver torsdag trener jeg i fitness suiten (treningsrom) og annenhver onsdag er det netball. I tillegg prøver jeg å få jogget og trent litt styrke utenom.

For dere som ikke vet hva netball er: det norske ordet er kurvball, og det ligner ganske mye på basketball. Forskjellene (det jeg har fått med meg i hvert fall) er at du ikke kan bevege deg når du har ballen og man kan ikke ha noe kontakt med andre spillere. Selve kurven henger også litt lavere og mer inntil veggen.

Fitness-suiten (hentet fra skolens nettside)

I går hadde jeg min første kjøretime. Jeg har jo kun kjørt med automatgir før, så fikk for første gang prøve å kjøre manuelt. Jeg er veldig fornøyd med kjørelæreren min, og gleder meg til neste time neste uke! Eneste jeg gruer meg til er å lære all teorien… Trafikkregler er kanskje viktig, men veldig uinteressant! Kjørelæreren min Ian har hatt mange norske studenter før og han var veldig grei å snakke med. Føler meg trygg på at jeg skal klare å få lappen i boks her!

Gammelt bilde av meg fra da vi var på Barry Island. Vil ha sånt vær igjen!

Fun Fact #4

Noe av det man legger merke til med unge folk her er hvor mange piercinger de har. Har nesten ikke sett en eneste gutt uten hull i ørene, og utvidete ørehull (?) – stretchers – er også veldig populært. Man har alle mulige slags piercinger. I klassen min er det for eksempel en jente med piercinger i håndleddene og en annen har piercing i tannkjøttet over fortennene. Mange har også tungepiercing og piercing i nesen, øyebrun og leppe. Og selvfølgelig har alle jentene mange hull i ørene!

 

Merket med , , , , , , , , , , , , , , , ,

4 thoughts on “Kjøretime og netballtrening

  1. Agnete sier:

    stunning photo of you!! måtte bare ta det på engelsk, hørtes litt bedre ut😛 hørtes egentlig ikke så fint ut med så mange piercinger, hehe

  2. Hilde sier:

    Kjempegøy å lese bloggen din å se litt fra din hverdag. Fortsett med det og lykke til med kjæring, trimming og alt det andre!!

Legg igjen en kommentar

