Kjedelig å være 17

Akkurat nå sitter jeg og redigerer bilder, har omtrent halvparten ferdig av de 100 jeg skal levere inn i morgen… Får dra «utvekslingselev – kortet» og håpe at læreren er forståelsesfull. Har jobbet veldig mye med disse bildene, likevel klarer jeg ikke å bli ferdig. Læreren har heller ikke dukket opp de tre siste timene, så syns ikke hun kan forvente at vi skal gjøre alt arbeidet når hun ikke kommer og hjelper oss.

I går dro jeg og Hanne til byen for å møte en jente vi har blitt kjent med på skolen. Det var veldig koselig! Da vi kom hjem igjen møtte vi på naboene våre (et veldig hyggelig lesbepar i sekstiårene!). De viste frem en liten pinnsvinfamilie de hadde funnet, utrolig søtt! Hahaha, har så utrolig masse dyr her. Vi har to hundevalper, to skilpadder (som bor i badekaret!) og kuer bak hagen. Etter at jeg hadde spist litt dro jeg til byen igjen. Etter litt veileding fant jeg frem til Silje og Kristin sitt hus. Spiste en vegetarmiddag med dem før jeg og Silje gikk inn til sentrum for å gå på konsert. Dessverre kom vi ikke inn fordi det var 18årsgrense (utrolig kjipt!!), så etter at vi hadde gått litt rundt i byen og lett etter steder som ikke hadde aldersgrense måtte vi ta turen hjem igjen. Ble en koselig kveld likevel da, med filmer og planlegging av Bath- og Dublintur etter jul!

Overnattet hos Silje og Kristin, så kom hjem i firetiden i dag. Etter det har jeg egentlig ikke gjort så mye, bortsett fra å redigere bilder. Er ikke noe fint vær i dag, det begynte å regne i morges og det regner fremdeles. For første gang opplever vi alt regnet i Cardiff som byen er kjent for. I gjennomsnitt regner det omtrent dobbelt så mye i Bergen, så skal vel ikke klage!

Amal🙂

Danseoppvisning i byen

Mekker popcorn

I dag har jeg fått kjøretillatelse i posten, så på tirsdag begynner jeg med kjøretimer. Gleder meg! Utrolig greit å ta lappen her. Koster 5000-9000 kroner, altså utrolig mye billigere enn i Norge. Eneste problemet blir å kjøre på feil side av veien… Sliter fremdeles med å krysse veien fordi jeg alltid ser i feil retning, så er spent på hvordan det går.

Fun Fact #3

Vi tenker kanskje at vi er miljøvennlige i Norge, men det er vi ikke i det hele tatt i forhold til her. Her gjør i hvert fall det offentlige mye mer enn i Norge. Har allerede nevnt at briter liker å spare strøm, og de er veldig flink til å ta vare på miljøet. I alle butikker må man betale ekstra hvis man skal ha pose, og de fleste er også veldig flink til å resirkulere. Og hvis du ikke har sortert alt som skal resirkuleres, gjør søppeltjenesten det for deg. Vi har matavfall, plast, papir, metall og restavfall. Også offentlige søppelspann har forskjellige alternativ for ting som kan resirkuleres og restavfall. Her har Norge noe å lære!🙂

Merket med , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 thoughts on “Kjedelig å være 17

  1. pappa sier:

    Hei,
    artig å lese bloggen din. Lykke til med kjøretimene. Forsiktig når du skal kjøre på undersiden av veien! (Eller er det annen «andre side» kanskje)

  2. Agnete sier:

    Så gøy at du skal begynne å kjøre!! da kan du kjøre meg hvor jeg vil når du kommer hjem ;)) hehe, men du blir jo snart 18 så da kan du jo komme inn på alt du vil, selvom det var kjipt at du ikke kom inn da:/

    • ingernh sier:

      Hehe, ja kan tenke du gleder deg til jeg får lappen ja! Ja utrolig kjipt, gleder meg til jeg er 18… Selv om jeg må gjøre ting alene helt til flere blir 18 ! hahah

  3. Marit sier:

    Du er nå heldig som er 17 år ung!!!
    Lykke til med bildene, og med kjøretimer🙂

Legg igjen en kommentar

