Photography

Hei! Nå er jeg faktisk på skolen. Har photography, det eneste faget vi bruker PC i… Læreren har ikke kommet, så tenkte je kunne vise dere litt av det jeg holder på med her! Det er veldig gøy, selv om vi egentlig ikke har lært så mye. Er mest bildeanalyser det går i – det å ta bilder må vi lære oss selv. Så jeg prøver så godt jeg kan, regner med at det blir bedre og bedre ettersom vi må ta utrolig mange bilder (da får jeg jo masse øving). Leksen jeg har nå som går over to uker er å ta 100 bilder og redigere dem ferdig, i tillegg til å skrive 6 bildeanalyser fra bilder til kjente fotografer.

Her er noen av bildene jeg har tatt, bildet som kommer først er det originale bildet, mens det neste er redigert. Har redigert ganske mye for å få bildene til å passe til temaet – «Light and Shade», og «Contrast». Jeg har brukt litt gamle bilder og tatt veldig mange nye! Er jo ganske amatør på dette, men holder meg i hvert fall på nivået i klassen🙂 PS: husk at jeg har tatt ned kvaliteten på dem for å ikke ha så store bilder på bloggen.

This slideshow requires JavaScript.

Fun Fact #2

Noe ganske typisk for hus i Storbritannia er gulvet. Alle hus jeg har vært i her har nemlig vegg-til-vegg-teppe. Da snakker jeg om alle rom, kanskje bortsett fra kjøkken og bad! Selv synes jeg det er ganske deilig og mykt, men det er et mareritt å støvsuge… Heldigvis har vi en vaskedame som kommer hver mandag og tar seg av det😉 Grunnen for at de har det er kanskje at de vil spare strøm?

Hvilket bilde likte dere best? Skal jeg skrive mer om hva jeg gjør på skolen?

Merket med , , , , , , , , , , , , , , , ,

6 thoughts on “Photography

  1. Agnete sier:

    Fine bilder og nesten enda finere når du har redigert de, hehe! hvilket redigeringsprogram bruker du? og ja! skriv om hva du gjør på skolen😀

  2. Eva Hole sier:

    Likte det nærmeste med alt håret i solnedgangen best🙂 Skriv gjerne mer om hva som skjer på skolen, interressant å høre🙂 Eller er det artig med Fun facts !

  3. Marit sier:

    Heisan Inger! Likte godt de redigerte bildene av surferne og fuglen. Fortsett å skrive fra skolen, og gi oss flere bildesmakebiter🙂 Fun facts: ja takk😀

Legg igjen en kommentar

