Seminar på Manger

Heisann!

Har nå kommet hjem fra seminar på Manger. Har hatt masse norskundervisning, fått vite mer om oppholdet i Wales og ikke minst blitt bedre kjent med de herlige menneskene jeg skal reise med. Det har vært noen veldig intense dager, men jeg er veldig glad for at vi fikk denne muligheten til å bli mer kjent og få et bedre inntrykk av hva som skal skje det neste året.

Vi kom ned på mandag, da fikk vi noen boller før det var rett på norsktime. For dere som ikke har fått det med seg, skal vi ha litt intensiv norskundervisning noen helger for å kunne henge med i norsktimene i 3. klasse.

Ligrettospilling den første kvelden!

Jeg, Synne og Mahlet!

Neste morgen sto vi tidlig opp. Etter frokost var det tid for flere norsktimer. Vi fikk også en innføring i den walisiske kulturen, og litt tips og råd til hvordan vi burde oppføre oss der borte. Det var veldig strenge regler. Innetid i hverdagene skulle være rundt klokken 10, og i helgene en time senere (!!) hadde visst vertsfamiliene blitt enige om… Skolen skulle også ha veldig strenge regler, det var ikke lov å høre på musikk eller ikke sitte pent på stolen. Alle voksne personer skal tiltales med Mr. «name» eller Mrs./Miss. «name» og ukjente skal tiltales Sir og Ma’am. Det forventes at du skal konversere pent, og spørre folk du møter om de har hatt en fin dag, sovet godt i natt og så videre.

Rollespill… Haha!

Senere kom elevene som var i Wales i fjor. Vi som hadde forberedt oss på at dette skulle bli et veeldig strengt år med MYE regler, fikk en positiv overraskelse da de fortalte at det ikke var slik de hadde opplevd det i det hele tatt. Pustet lettet ut da de fortalte om veldig snille og forståelsesfulle vertsforeldre, som stort sett lot dem gjøre som de ville. Nå vet jeg ikke helt hvordan det blir, men vi får se hvordan det er når vi kommer dit.

Silje, Ingrid og Hanne, fine folk!

Neste morgen sto vi opp tidlig igjen, hadde enda mer norsk før vi fikk svar på noen siste spørsmål. Så var det å ta bussen hjem, noe som tok litt lengre tid enn planlagt fordi vi mistet bussen, men vi kom oss heldigvis hjem til slutt. Er så utrolig glad for at jeg slipper å ta buss til skolen i Wales! Og Astrid og Idun (elever fra i fjor) var veldig fornøyd med Julie som vertsmor. Ifølge henne var hun veldig flink til å lage mat og lett å snakke med. Høres veldig lovende ut! Nå gleder jeg meg mer og mer, men samtidig gruer jeg meg til å forlate alt her hjemme…

Ingrid og jeg!

Jeg har hatt noen kjempefine dager, håper de andre koste seg like mye som meg. Er så glad for at det er en så bra gjeng jeg skal reise med!🙂

Merket med , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Legg igjen en kommentar

