Fagvalg

Hei!

Det er mange som har spurt meg hvilke fag jeg skal ha på skolen, og hvordan fagoppsettet fungerer i Wales.

Det er lagt opp til at man kan velge så mange fag man vil, men jeg har fått anbefalt å velge fire fag. Sånn som jeg har forstått det, er det KUN de fire fagene man skal ha. Kanskje noen andre «småfag», men systemet er i hvert fall slik at man legger opp sin egen skoledag helt på egen hånd.

Jeg har bestemt meg for at jeg skal ta fagene kjemi, R-matte og fysikk. Planen var å ta Art i tillegg, men det passet ikke med timeplanen. Så hittil ser det ut til at jeg skal ta Photography, men jeg har ikke bestemt meg 100 %. Hvis jeg ikke skal ha photography, kan jeg velge mellom disse fagene:

  • Dance (dans)
  • English language/literature (engelsk språk/litteratur)
  • History (historie)
  • IT (data)
  • Spanish (spansk)
  • BTEC level 3 sport (sport, vet ikke helt hva dette går ut på)
  • Biology (biologi)
  • DT Product Design (Design, her skal man designe og lage ulike ting)
  • Business (Handel og næringsliv)
  • Geography (geografi)
  • Music (musikk)
  • Phychology (psykologi)
  • Textiles (tekstil)

Gleder meg! Blir spennende med et litt annet system enn Norge når det gjelder fag.

Hvilke fag hadde dere tatt? 

Merket med , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

7 thoughts on “Fagvalg

  1. Agnete sier:

    Tror jeg ville valgt photography eller business😛 haha

  2. Jeg hadde valgt psykologi eller geografi! Foto er sikkert kjekt også

  3. Ønsker deg en god tur. Modig. Kunne ønske at jeg også hadde litt reiselyst i livet🙂

  4. Marianne sier:

    Psykologi, engelsk litteratur og handel og næringsliv :))

Legg igjen en kommentar

